onsdag 26 maj 2010

Livet enligt Rosa - Du är den jag vill ha

Nu har en ny bok kommit i "Livet enligt Rosa"-serien. Den heter "Du är den jag vill ha". I den här boken har Rosa kommit på att hon är kär i Ville, killen som hon bott granne med sedan hon var fyra år. Äntligen har hon förstått att när hon letat efter kärleken är det någon som är som Ville som hon letat efter. Hon var tvungen att åka bort ett tag för att komma på det.

"Så här tror jag att det är: Riktig kärlek är när man verkligen känner den det handlar om. ... Men om man är kompis med en kille, riktigt bra kompis, så bra att man nästan vet allt om varandra. Och så kommer man på att det inte räcker. Man vill vara mer än bara kompis. Fast man vet alla bra och dåliga grejor om killen, och han vet allt om en själv, så vill man vara med honom hela tiden. Då. Då är det riktig kärlek. Så är det för mej. Det tog många år för mej att fatta det. Men nu vet jag. Jag har aldrig varit så lycklig."

Som de andra böckerna om Rosa innehåller den här boken också mycket känslor, kärlek och vänskap. Missa inte den åttonde boken om Rosa! Finns boken inne på biblioteket? Kolla här.

/Anna-Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar