torsdag 31 juli 2014

Svensk synd


Svensk synd av Martin Jern är något alldeles extra! Otto och hans mamma är på flykt från Ottos mordiske pappa. De åker kors och tvärs genom landet tills de hamnar i lilla Ryda - en skitig, liten håla mitt ute i skogen. Det enda som finns här är skog, hembränt, original och en kyrka där nästan alla i hela Ryda är med i. Otto och hans mamma bestämmer sig för att detta kan vara ett bra ställe att gömma sig, men det visar sig att han är inte ensam med att dölja en hemlighet.

Den här berättelsen är som en blandning av Sverige och den amerikanska södern i filmer med en ort mitt ute i ingenstans, hårt kontrollerad av en religiös grupp.
Många kan nog uppfatta den lite överdriven men personligen uppfattade jag den som intressant och ruskigt spännande (speciellt mot slutet). Jag kunde inte lägga ifrån mig den. Rekommenderas varmt!

/Kasper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar